محتمل پزشکی قانونی آذربایجان شمار جانباختگان

محتمل: پزشکی قانونی آذربایجان شمار جانباختگان اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی قطب‌نمای بازار مسکن ۹۷

۳۰ صاحب نظر بخش مسکن با شرکت در نظرسنجی «دنیای اقتصاد»، چشم انداز بازار ملک در نیمسال اول ۹۷ را تصویر کردند. نتیجه های این نظرسنجی که زمستان سال گذشته جهت پاسخ

قطب‌نمای بازار مسکن ۹۷

قطب نمای بازار مسکن ۹۷

عبارات مهم : بازار

۳۰ صاحب نظر بخش مسکن با شرکت در نظرسنجی «دنیای اقتصاد»، چشم انداز بازار ملک در نیمسال اول ۹۷ را تصویر کردند. نتیجه های این نظرسنجی که زمستان سال گذشته جهت پاسخ به ۸ پرسش کلیدی انجام شد، نشان می دهد از نگاه اکثریت مطلق کارشناسان اقتصاد مسکن، رونق معاملات خرید که آخرهای ۹۶ در بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شکل گرفت، در سال تازه نیز با شیب ملایم ادامه می یابد؛ به طوری که اقبال به خرید در همه گروه های ملکی تقویت می شود، ولی نبض معاملات در واحدهای کوچک و میانگین بیش از «لوکس» ها و «بزرگ متراژ» ها خواهد بود.

برآیند تحلیل هایی که شرکت کننده ها در نظرسنجی، راجع به عوامل موثر بر استمرار رونق معاملات مصرفی به «دنیای اقتصاد» ارائه کردند، نشان می دهد همان طور که سال ۹۶ تغییرات کاهشی قیمت سود سپرده های بانکی توانست نقش موثری در شکل گیری تقاضای موثر از جمله خریدهای سرمایه ای در بازار ملک ایفا کند، در سال تازه نیز تحولات بازار پول بیشترین تاثیر را در جهت گیری بازار مسکن به همراه دارد. ۵۳ درصد نظردهنده ها، شرط استمرار رونق معاملات را «تسهیل شرایط دریافت وام خرید مسکن و برطرف اشتباهات موجود در وام دهی» معرفی کرده اند. اغلب کارشناسان راجع به اوضاع قیمت مسکن نیز از بین ۴ گزینه، «افزایش قیمت حول وحوش تورم یا تا حدودی زیاد از آن» را آینده نگری کرده اند.

قطب‌نمای بازار مسکن ۹۷

۳۰ صاحب نظر اقتصادی و کارشناس مطرح در بخش مسکن و ساختمان با شرکت در نظرسنجی «دنیای اقتصاد»، چشم انداز بازار ملک در سال ۹۷ را تصویر کردند. این نظرسنجی زمستان سال گذشته بعد از بروز رونق در معاملات خرید آپارتمان در پایتخت انجام شد و شرکت کننده ها در آن، به بااهمیت ترین پرسش هایی که در سال تازه جهت طیف های متفاوت فعال و حاضر در بازار مسکن مطرح است -یا به وجود می آید- پاسخ داده اند. پرسش ها و پاسخ ها در نظرسنجی، مربوط به بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است و افق زمانی بررسی بازار نیز به نیم سال اول ۹۷ تخصیص داده شده است دارد به طوری که صاحب نظران، چشم انداز بازار ملک در حوزه های «معاملات خرید» و همچنین «ساخت و ساز» را مورد تحلیل قرار داده اند. نتیجه های نظرسنجی «دنیای اقتصاد» در قالب ۳۰ نما از بازار مسکن ۹۷ نشان می دهد: طی دو فصل اول سال جدید، انتظار کارشناسی آن است که معاملات خرید مسکن در مسیر رونق پیش رود.

۷۳ درصد شرکت کننده ها در نظرسنجی در پاسخ به اینکه «نبض خرید و فروش واحدهای مسکونی در نیمه اول سال ۹۷ چگونه خواهد بود؟» اعلام کرده اند، معاملات آپارتمان در بازار با شیب ملایم، روند افزایشی را طی خواهد کرد. آینده قیمت ها به عنوان بااهمیت ترین پرسش در بازار ملک نیز یکی دیگر از محورهای هشت گانه این نظرسنجی هست. از نگاه اکثریت کارشناسان (۷۷ درصد نظرات)، تورم مسکن در سال تازه برابر یا تا حدودی زیاد از قیمت تورم عمومی خواهد بود. ۲۰ درصد شرکت کننده ها در نظرسنجی، دامنه زیاد کردن قیمت را تا ۲۵ درصد آینده نگری می کنند ولی هیچ یک از کارشناسان در این نظرسنجی انتظار جهش شدید (رشد قیمت بیش از ۲۵ درصد) را ندارند.

۳۰ صاحب نظر بخش مسکن با شرکت در نظرسنجی «دنیای اقتصاد»، چشم انداز بازار ملک در نیمسال اول ۹۷ را تصویر کردند. نتیجه های این نظرسنجی که زمستان سال گذشته جهت پاسخ

تحلیل هایی که نخبگان بازار مسکن در جریان پاسخ به سوالات نظرسنجی به «دنیای اقتصاد» ارائه کردند، نشان می دهد: آنچه در آخرهای سال گذشته و در جریان شکل گیری رونق معاملات ملک باعث رشد فروش واحدهای لوکس و بزرگ متراژ شد ورود نقدینگی های کلان به این بازار از مبدا سپرده های بانکی (تحت تاثیر بازگشت قیمت سود به سطح ۱۵ درصد) بوده است که به شکل خریدهای عمده زمین، واحدهای بزرگ و البته آپارتمان های کوچک و میانگین متراژ بروز کرد. عوض کردن کاهشی قیمت سود بانکی در نیمه پارسال، بر جنبش تقاضای مصرفی دارای سپرده های بانکی خرد نیز تاثیر قابل ملاحظه داشته هست. ولی وزن بالای خریدهای سرمایه ای ملک بر رشد قیمت مسکن در آخر سال ۹۶، نوعی هشدار به سیاست گذاران محسوب می شود که در ابتدای سال تازه از بابت تاثیر آنی تحولات قیمت بازدهی بازار رقیب مسکن (بازار پول)، باید مورد توجه مسولان قرار گیرد.

این هشدار، به نوعی در نتیجه های نظرسنجی منعکس شده است است به طوری که کارشناسان، از بین ۴ عامل احتمالی اثرگذار بر اوضاع بازار مسکن ۹۷، بیشترین رای را به گزینه «نرخ سود سپرده های بانکی» داده اند. آخرهای سال گذشته فروش بخش لوکس بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز با رشد مثبت همراه شد به طوری که دمای معاملات در مناطق بالاشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در بعضی ماه ها از مناطق مصرفی فراتر رفت. ۷۰ درصد کارشناسان در نظرسنجی، اوضاع این بخش از بازار در نیمه اول امسال را رونق معاملات عنوان می کنند ولی معتقدند شدت رونق آن کمتر از واحدهای مصرفی خواهد بود. ۶۰ درصد صاحب نظران بخش مسکن معتقدند عمده معاملات خرید آپارتمان در سال تازه به ترتیب متوجه واحدهای ریزمتراژ و میانگین متراژ است و مناطق جنوبی و معمولی پایتخت نیز کانون خرید و فروش ها می شود.

اکثریت کارشناسان، ضامن رونق معاملات مسکن در بهار و تابستان ۹۷ را «اصلاح فرآیند فعلی پرداخت تسهیلات خرید مسکن» معرفی کرده اند. از نگاه ۵۳ درصد شرکت کننده ها در نظرسنجی، در صورتی که طول دوره انتظار جهت دریافت وام یکم و همچنین اقساط ماهانه وام اوراق کم کردن پیدا کند، دامنه پوشش مالی متقاضیان به لحاظ تعداد وام گیرنده ها از این محل زیاد کردن خواهد یافت.

قطب‌نمای بازار مسکن ۹۷

کنترل انتظارات تورمی نیز ابزار دیگر تضمین کننده رونق معاملات مصرفی است که به شکل غیرمستقیم باعث کم کردن تقاضای سرمایه ای و سفته بازی در بازار ملک و در نتیجه جلوگیری از زیاد کردن قیمت مسکن خواهد شد. در این نظرسنجی، ۱۳ درصد افراد شرط رونق معاملات مصرفی مسکن را «پایان محرومیت از تسهیلات لیزینگ» اعلام کردند. آینده سرمایه گذاری های ساختمانی –ساخت و ساز مسکونی- نیز پرسش دیگر این نظرسنجی است که ۶۰ درصد کارشناسان، اوضاع آپارتمان سازی طی ماه های آتی را مشابه سال گذشته توصیف کرده اند. سال گذشته، تیراژ ساخت و ساز بعد از یک دوره سه ساله رشد منفی، زیاد کردن پیدا کرد و سازنده ها وارد بازار شدند. پاسخ اکثریت کارشناسان به این پرسش نشان می دهد در نیمه اول سال تازه ساخت و ساز کماکان اوضاع پیش رونق را تجربه می کند.

آخرین پرسش در نظرسنجی، به فرجام طرح ملی بازآفرینی شهری –برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده- مربوط هست. این برنامه آخرهای سال گذشته با فرمان مدیر جمهوری استارت خورد ولی کارشناسان به آینده این طرح خوش بین نیستند. گزینه «ناکامی در اجرا به خاطر عدم همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی»، بیشترین رای را در مقایسه با گزینه های دیگر در نظرسنجی به دست آورده است که از مسیر سخت و پر پیچ و خم دولت و سرمایه گذاران بافت فرسوده در سال تازه حکایت دارد.

۳۰ صاحب نظر بخش مسکن با شرکت در نظرسنجی «دنیای اقتصاد»، چشم انداز بازار ملک در نیمسال اول ۹۷ را تصویر کردند. نتیجه های این نظرسنجی که زمستان سال گذشته جهت پاسخ

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | معاملات آپارتمان | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار